Podnětem k sepsání tohoto zamyšlení byl příběh pána s kyvadélkem, jež si jistě dokázal pro sebe vybrat na danou situaci „svou“ kartářku. Viděla jsem to v praxi, jak to také může být, když si klienti vybírají své kartářky.
Víme, že výklad karet, zodpovídání otázek, lze uskutečnit v současné životní etapě prostřednictvím techniky (mobilní telefony, skype, internet) jež máme k dispozici a tak k osobnímu setkání s kartářkou nemusí tak často docházet, jak tomu bylo dříve. Někteří klienti stále preferují osobní setkání. Na druhé straně jsou zase klienti, jež volí výklad tak zvaně na dálku, tj. přes telefonické spojení s věštcem. Má to mnoho výhod pro obě strany. Je zde prostor právě pro klienta, aby si dokázal vybrat a rozhodnout se, koho osloví, aby mu poradil.
Ne každý věštec ale tuto techniku výkladu karet po telefonu kvituje. Jsem toho názoru, že to je další věštecký um, jež se potřebuje věštec naučit. Sama jsem v počátku své praxe výklady karet po telefonu neděla, ale později ano. Měla jsem potřebu vnímat reakce klienta, hodně mi to pomáhalo vědět, jak blízko mohu k němu přistoupit s informacemi, kolik toho zvládne přijmout. Domnívám se, že není žádoucí klienta zahltit informacemi, se kterými si posléze neví rady. Zbytečně ho to zatěžuje, neřeší současnou situaci a nenalézá potřebný první impuls k jeho otázce.
Jak šel čas a zkušeností přibývalo, dokázala jsem víc vidět reakce klienta vnitřním zrakem, vycítit hranici přes níž není etické jít. To byl moment, kdy jsem začala karty vykládat on-line. Mám období, kdy se ráda věnuji osobnímu výkladu, někdy zase přes telefon. Rozhodně se to s určitou pravidelností střídá a jsem tomu ráda. Samozřejmě vyhledávám i možnosti se zúčastnit větších akcí, výstav a festivalů. Tam je vždy bohatý díl pro zisk nových zkušeností. Těch není nikdy dost. Zkušenosti samozřejmě využiji i při výkladu po telefonu, tj. pro vás. O jednu získanou zkušenost se nyní s vámi ráda podělím.
Na jedné z akcí, tj. na výstavě – festivalu ihned z počátku, než do sálu vstoupilo více lidí, přišel pán s kyvadélkem v ruce a měl seznam – katalog vystavujících. Usedl k prázdnému stolku a bylo vidět, že si cosi vyhledává. S kolegou od vedlejšího stolku jsme ho pozorovali a čekali na jeho reakci. Po chvíli zvedl oči od katalogu, to už si zřejmě vybral pro sebe, co potřeboval a porozhlédl se po sále. Kartářku, jež si pravděpodobně danou technikou vybral, u svého stolku momentálně nenašel. Pán vyšel ze sálu a kolega – terapeut se smál a říkal, že nikdo z nás přítomných nedosahuje zřejmě jeho kvalit, že bude muset hledat ještě někde dál. Po chvíli pán opět vstoupil do sálu a nyní už v doprovodu zmíněné, chybějící kartářky v sále. Usedli společně k jejímu stolku a věnovali se tomu, co klient potřeboval.
Sál se začal zaplňovat a tak i u mne byl zájem o výklad karet. Přišla mladá paní přibližně ve věku mojí dcery a začala se vyptávat na svou budoucnost. Věnovala jsem se jí a mohla jsem se jí svěřit i s příběhem mé dcery. Jejich příběhy se totiž v mnohém ztotožňovaly, tj. výchova a péče o tři děti s tím, že mají i dvojčata a manžel je často pracovně mimo domov. To byl právě důvod určitého splínu, jež přivedl mladou, ambiciózní dámu až k mému stolku. Výklad skončil, rozloučila jsem se s ní a přišel další klient.
U kolegyně byl stále pán, jež si ji pro výklad vybral podle techniky práce s kyvadélkem. Bylo vidět z gest kartářky i jeho, že jde celkem o náročný výklad karet, hledání řešení, možná i pochopení. Nevím oč šlo, jenom jsem to pozorovala, jisté však je, že jsem byla ráda, že to spolu řeší, snad nacházejí postupně co je potřeba. Já měla čas pro klienty, kterým jsem měla co nabídnout i reálný příklad z mého soukromí. Doufám, že si paní výklad připomene, když se bude potřebovat povzbudit. Měla jsem z toho výkladu dobrý pocit.
Samozřejmě nevím, co klient s kolegyní řešil, asi bych s ním také dokázala najít prostor pro společnou komunikaci, hledat řešení, ale dalo by nám to společně víc práce se naladit na potřebnou vlnu porozumění. Správným výběrem tomu samozřejmě předejdeme a o to jde.
Každý příběh by měl mít své vyústění a závěr. Z toho právě plyne poznání či poučení. Tak i snad z tohoto příběhu. Pokud si vybíráme věštce, kartářku, terapeuta, ale i jakoukoliv další službu, je vhodné si skutečně vybrat podle sebe, svého vzoru, to co nás oslovuje, protože to je moment, kdy se propojí empatie, souznění a porozumění. Výsledek tomu pak odpovídá.
Víme, že to, co vyzařujeme, také přitahujeme. Proto podporujme svůj názor a sebedůvěru. Buďme sami sebou. Dáme-li na svou intuici, vždy nás to povede správným směrem a mnoho si v každodenním životě příjemného a opravdového prožijeme. I tam nás dovede výklad karet, zvolíme-li si pro sebe správně.
Vaše kartářka Marie